„Altisztként hivatásom mestere vagyok. Személyes ambícióimat, tudásomat és időmet arra használom, hogy szakterületemen minél képzettebb és hatékonyabb legyek. Törekszem a folyamatos fejlődésre, az új eljárások elsajátítására.”
Az altiszti eskü ezen mondatait szem előtt tartva állította össze a MH 37. II. Rákóczi Ferenc Műszaki Ezred az éves Altisztfejlesztő foglalkozásait, melyek az altiszti állomány katonai-szakmai műveltségének szinten tartása és nevelése mellett a MH altiszti támogató csatorna hatékonyabbá tételét, a szükséges információk átadását és a kölcsönös tájékoztatást biztosítja.
A foglalkozások célja továbbá a Magyar Honvédségben szolgáló altisztek készségeinek fejlesztése, látókörük szélesítése, és az esetleges problémák kiküszöbölése. A fejlesztő foglalkozások gyakorlati bemutatóval is kiegészülnek, de alapvetően elméleti oktatások, melyek keretein belül az altisztek ismereteket szereznek- többek között- a tanulás folyamatairól, a tanításról és annak módszertanáról, etikettről és udvariasságról, valamint fontos szakmai – és szabályzati változásokról.
A Magyar Honvédség Altiszti Akadémia főtörzszászlósa, Bogdán Tibor látogatott el ma a 37. Műszaki Ezred tiszti és altiszti állományához, hogy interaktív, tapasztalat feldolgozó előadásain a pedagógiai alapismeretek mellett didaktikai és módszertani ismereteket adjon át az érdeklődő kollégáknak. A tervezés fontossága mellett szó esett Bloom és Simpson Taxonómiájáról is, valamint arról is, hogy az ingerek befogadásától hogyan jutunk el azok értékké válásáig.
A nap folyamán kiemelt szerepet kapott a cél és a motiváció- mit olyan- örök összefüggése is, mely leginkább a búvárjainkat érdekelte, hiszen a témával kapcsolatosan számos kérdés és gondolat merült fel bennük, melyre természetesen kimerítő és elgondolkodtató választ kaptak.












