Szentes, 2022. JÚNIUS 04.

DÍSZDIPLOMÁK

1./ dr. Kovalovszki Lajosné

1957-ben a Keméndy Nándorné Tanítónőképzőben szerezte meg általános iskolai tanítói oklevelét. Előbb a szegedi Szilléri Sugárúti Általános Iskolában, majd a szegvári, ezt követően pedig 5 évig a Deák Ferenc Általános Iskolában tanított. 1966-tól 1973-ig a Külterületi Iskolák Igazgatóságánál igazgatóhelyettesi munkát végzett. 1973-ban a Kossuth Téri Általános Iskolában 1 évig igazgatóhelyettesként dolgozott. 1980-tól 1986-ig a mai Koszta József Általános Iskola igazgatóhelyettese, majd 4 tanéven keresztül 1993-as nyugdíjba vonulásáig igazgatója volt. Jogutód intézményként a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kara dr. Kovalovszki Lajosnénak vas díszoklevelet adományozott.

2./ dr. Szucsán Sándorné

1957-ben a Hódmezővásárhelyi Állami Tanítóképzőben szerezte meg általános iskolai tanítói oklevelét. Gyakorlóévét a bokrosi Általános Iskolában töltötte, majd Szegvár község tanyai, majd később falusi iskolájában dolgozott. 1966-tól 1991-es nyugdíjba vonulásáig a Köztársaság Téri Általános Iskolában tanított, 1984-től pedig igazgatóhelyettesi feladatokat is ellátott. Jogutód intézményként a Gál Ferenc Egyetem Pedagógiai Kara dr. Szucsán Sándornénak vas díszoklevelet adományozott.

3./ Keresztes-Nagy Imréné

1957-ben a szegedi Keméndy Nándorné Tanítónőképzőben szerezte meg általános iskolai tanítói oklevelét. Gyakorló évét és 1 tanévet a Bokrosi, 1958-tól 1965-ig a Damjanich Általános Iskolában dolgozott. 1965-től 1993-ig, nyugdíjba vonulásáig a Petőfi Sándor Általános Iskolában tanított. Képesítést szerzett a női gyakorlati foglalkozások tanítására, valamint alapfokú népművészeti szakkörvezetői munkára. Ezt hasznosította is, mert 25 évig Nagymágocson vezetett felnőtt kézimunka szakkört. Évekig volt iskolai és városi napközis munkaközösség vezető. Jogutód intézményként a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kara Keresztes Nagy Imrénének vas díszoklevelet adományozott.

4./ Mészáros Julianna

1957-ben szerzett magyar-történelem szakon középiskolai tanári oklevelet a Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karán. Ezt követően Csanytelekre került, majd Szentesre a Berekháti Általános Iskolába. Egy tanévet töltött a városszéli iskolában, majd főhivatású nevelőtanári állást vállalt a középiskolai leánykollégiumban. 1970-ben kérték fel az akkori Művelődési Osztály vezetésére. 1989-ben nyugdíjba ment, de ezután is még évekig tanított előbb a Horváth Mihály Gimnáziumban, majd a Zsoldos Ferenc Középiskola és Szakiskolában. Nyugdíjasként is igen aktív társadalmi életet él, a városban közmegbecsülésnek örvend. Jogutód intézményként a Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kara Mészáros Juliannának vas díszoklevelet adományoz, melyet az Egyetem tanévnyitó ünnepségén fog átvenni.

5./Oltyán Lajos

1957-ben a Szegedi József Attila Állami Tanítóképzőben szerezte meg tanítói oklevelét. A közoktatás és a közművelődés számos színterén dolgozott az elmúlt évtizedek alatt. Volt általános iskolai tanító, tanár, művelődési- és tanulmányi felügyelő, művelődési ház igazgató és közel másfél évtizedig a Klauzál Gábor Általános Iskola igazgatója. Eddigi életútja során sokat tett az ifjúság neveléséért és oktatásáért, mély hivatástudat és gyermekszeretet jellemzi. 1994 és 2006 között önkormányzati képviselő volt. Elkötelezettsége miatt tisztelet és megbecsülés övezi. Jogutód intézményként a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kara Oltyán Lajosnak vas díszoklevelet adományozott.

6./ Szentkúti Imre Lajosné

1957-ben a szegedi Keméndy Nándorné Tanítónőképzőben szerezte meg általános iskolai tanítói oklevelét. 1956-tól 59-ig- egy évet képesítés nélkül – Derekegyházán, majd 1959-1973 között Martfűn, 1973-1975 között Kenderesen tanított. 1975-től 1993-ig a szegvári Általános Iskolában dolgozott, ahonnan közel 40 éves tartalmas pedagógiai munka után nyugdíjba vonult. Jogutód intézményként a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kara Szentkúti Imre Lajosnénak vas díszoklevelet adományozott.

 

 

7./Tóth Jánosné

1957-ben a Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karán szerezte meg történelem szakos középiskolai tanári diplomáját. Egy tanévet a Szolnok megyei kunmadarasi, majd az ezt követő tanévtől a Damjanich, 1958-tól a Köztársaság Téri Általános Iskolában tanított. 1972-től igazgatóhelyettesként dolgozott 88’-as nyugdíjba vonulásáig. Szaktárgya tanításában fontos feladatnak tartotta, hogy diákjai a város történetével is megismerkedjenek. Lelkesedésének köszönhetően tanítványai közül többen választották a történelemtanítást, sőt a történész-kutatómunkát élethivatásként. Jogutód intézményként a Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kara Tóth Jánosnénak vas díszoklevelet adományozott.

8./ Balogh Béláné

1962-ben szerezte meg általános iskolai tanári oklevelét a Szegedi Tanítóképző Intézetben. Pályafutását ugyanebben az évben kezdte a Petőfi Sándor Általános Iskolában, ahol 37 éven át 1999-ig, nyugdíjazásáig dolgozott. Először a 2. osztályosokat, majd 3-4. osztályosokat tanított, kipróbálva az iskolaotthont és a tantárgycsoportos oktatást. Tudását különböző szakmai továbbképzéseken bővítette. Szívesen készítette fel tanulóit a kulturális seregszemlékre, tanulmányi versenyekre, ahol jó eredményeket értek el. Utolsó éveiben napköziotthonban dolgozott. Jogutód intézményként a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kara Balogh Bélánénak gyémánt díszoklevelet adományozott.

9./ Elek Sándor

1962-ben szerezte meg matematika-fizika szakos középiskolai tanári oklevelét a Szegedi Tudományegyetem Természettudományi Karán. Pályafutását a Horváth Mihály Gimnáziumban kezdte és 34 éven át 1996-ig, nyugdíjazásáig itt volt tanár. Ezt követően 4 évig még óraadóként még ugyanitt tovább dolgozott, valamint a Zsoldos Ferenc Középiskolában 2000-ig helyettesítő tanárként, 2003-ig óraadóként dolgozott. Jogutód intézményként a Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kara Elek Sándornak gyémánt díszoklevelet adományoz, melyet az Egyetem tanévnyitó ünnepségen fog átvenni.

10./ Ambrus Erzsébet Erika

1972-ben szerezte meg matematika-kémia szakos tanári oklevelét a Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán. 1967-től 70-ig a Külső-dónát tanyai, 1970-71. között a Lapistói Iskola összevont képesítés nélküli osztálytanítója volt. 1971-től 1992-ig a Damjanich Utcai Általános Iskolában tanított, majd közel 10 évig igazgatóhelyettesi feladatot is ellátott. Ezután 1 évig a Polgármesteri Hivatal Művelődési Osztályán tanulmányi előadóként dolgozott. 1993-tól 2006-os nyugdíjazásáig a Klauzál Gábor Általános Iskolában tanított. 1978-ban a Testnevelési Főiskolán középfokú kézilabdaedzőként végzett. Mint sportszerető, vezetett sportkört, illetve készített fel iskolai és felnőtt csapatokat kézilabda versenyekre, bajnokságokra. Jogutód intézményként a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kara Ambrus Erzsébet Erikának arany díszoklevelet adományozott.

11./ Bottyán István

1972-ben szerezte meg matematikai-fizika szakos általános iskolai tanári oklevelét a Szegedi Tanárképző Főiskolán, majd Nagyecseden kezdett tanítani. A tanítás mellett levelezőn végezte el a debreceni Kossuth Lajos Tudományegyetemen a matematika szakot. 1981-től tanított a Bartha János Szakközépiskola és Szakmunkásképzőben, ahol sokat foglalkozott a diákokkal. 1994-ben került át a csongrádi Batsányi János Gimnáziumba, ahol 2009-es nyugdíjazásáig tanított. Tanítványaival szép sikereket ért el, emellett munkaközösség vezetőként és érettségi elnökként is tevékenykedett. Jogutód intézményként a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógiai Kara Bottyán Istvánnak arany díszoklevelet adományozott, melyet az egyetem tanévnyitó ünnepségén fog átvenni.

12./ Bottyánné Tóth Ildikó

1972-ben végzett a Szegedi Tanárképző Főiskolán történelem-orosz szakosként, majd 1980-ban népművelő-könyvtáros diplomáját a debreceni Tanítóképző Főiskolán szerezte meg. A tiszaalpári, majd nagyecsedi Általános Iskolában tanított. 10 év alatt életre szóló tapasztalatokat gyűjtött a leghátrányos helyzetű gyerekek nevelése és tanítása terén. 1981-ben lett a szentesi Bartha János Kertészeti Szakképző Iskola tanára, könyvtárosa és ifjúsági klubjának vezetője. Mindkét szakját eredményesen tanítva és gazdag szakkönyvtárat létesítve, legnagyobb örömét a tehetséggondozásban és az osztályfőnöki munkában találta meg. Tanítványai az évek alatt nagy létszámmal és kiemelkedő eredményeket értek el különböző tanulmányi versenyeken. Jogutód intézményként a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kara Bottyánné Tóth Ildikónak arany díszoklevelet adományoz, melyet az egyetem tanévnyitó ünnepségén fog átvenni.

13./ Dékány Gyula Lászlóné

1972-ben végzett a szarvasi Óvónőképző Intézetben. Óvónői pályáját az Árpád Utcai Óvodában kezdte, majd 1974-től 10 évig vezető helyettesként dolgozott a Ruhagyári Óvodában. 1984-től 15 évig a Termál Óvoda vezetője volt.  2000-től 2011-es nyugdíjazásáig a Köztársaság Utcai Óvoda nevelőtestületének elismert és meghatározó tagja volt. Pozitív életszemlélete, derűje hozzájárult az óvoda jó légkörének kialakításához. Legfontosabb célja egy olyan családias légkörű óvoda kialakítsa, melyben magasszintű pedagógiai munkát végeznek. 2007-ben tanácsosi címet kapott. Jogutód intézményként a Gál Ferenc Egyetem Pedagógiai Kara Dékány Gyula Lászlónénak arany díszoklevelet adományozott.

14./ Hankó György Lászlóné

1971-ben kezdte pedagógusi pályáját a Békési II. sz. Általános Iskolában képesítés nélküli nevelőként. 1972-ben szerezte meg a Jászberényi Tanítóképző Intézetben az általános iskolai tanítói oklevelét. Ezután 12 évig a Deák Ferenc, majd 20 évig a Klauzál Gábor Általános Iskolában tanított. A tanítói munka mellett mindig szívesen foglakozott a népművészetekkel, közelebbről a néptánccal, így 1999-2007-ig a Lajtha László Alapfokú Művészeti Iskola néptánc tanszakát vezette. A Magyar Táncművészeti Főiskolán táncpedagógus- gyermektánc-oktatói diplomát szerzett. A Zöldág néptánc együttesével megyei, területi, országos versenyen, találkozón mutatkozott be sikerrel. A szorosan vett néptánc-oktatás mellett olyan események, rendezvények szervezése is fűződik nevéhez, amelyek mind a népi kultúra, a népi értékek megőrzését célozzák.  2003-ban került bemutatásra könyve “Szentes és környéke népzenéje és néptánca a XX. században” címmel. 2011-ben Szentes Városért Emlékérmet kapott. Jelenleg a Csodafiú-Szarvas népzenei sorozat DVD megjelentetésén dolgozik. Jogutód intézményként a Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Hankó György Lászlónénak arany díszoklevelet adományozott.

15./Kasterné Józsa Erzsébet Julianna

1972-ben a József Attila Tudományegyetem Természettudományi Karán matematika-földrajz szakon szerzett középiskolai tanári oklevelet majd nyugdíjazásáig a Horváth Mihály Gimnáziumban tanított. Lelkiismeretes felkészítő munkája eredményeként tanítványai sikeresen vették a versenyek, érettségi és felvételi akadályait. Fiatal kollégái beilleszkedését segítette. Tanítványaival közvetlen kapcsolatot tudott kialakítani. A tanítás mellett fontos volt a közösségi munkája is. Éveken keresztül vezette az ifjúsági klubot, túrákat szervezett diákjainak, gondoskodó osztályfőnök volt. Öt éven át igazgató-helyettesként is dolgozott, az oktatás-nevelés irányítása volt a feladata, de mellette nagy testületi rendezvények szervezője is volt. Körülbelül 20 éve több szentesi polgári szervezettel együtt dolgozik Szentes város fejlődése, szebbé-élhetőbbé tételében. Jogutód intézményként a Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kara Kastnerné Józsa Erzsébet Juliannának arany díszoklevelet adományoz, melyet az Egyetem tanévnyitó ünnepségen fog átvenni.

16./Kőhalminé Forrai Julianna

Pedagógusi pályáját a Nagytőkei Általános Iskola Igazgatósága alá tartozó Mentettréti Általános Iskolában kezdte képesítés nélküli nevelőként, majd egy tanévet Nagytőként tanított. Ekkor már a Szegedi Tanárképző Főiskola matematika-fizika tanári szakára járt levelező tagozaton, ahol 1972-ben szerzett diplomát. 1970-1980-ig a Csongrádi Síp utcai Általános Iskolában tanított, majd 1980-ban a Hámán Kató lakótelepi iskolában, 1984-től 2000-ig, nyugdíjazásáig a Klauzál Gábor Általános Iskolában folytatta. Ezt követően még fél évet a Bartha János Szakképző Iskolában is helyettesítőként elvállalt. Pedagógusi munkájához szorosan kapcsolódott a gyerekek sakkoktásban végzett tevékenysége 1980-2020-ig. Jogutód intézményként a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kara Kőhalminé Forrai Juliannának arany díszoklevelet adományozott.

17./ Nehéz István

1972-ben végzett az Egri Ho Si Minh Tanárképző Főiskolán matematika-fizika szakos tanárként. 2 évig Vécsen tanított, részben osztott iskolában. 1974. augusztusától dolgozott a Petőfi Sándor Általános Iskolában 2006-os nyugdíjazásáig. A szakjai tanítása mellett évtizedeken keresztül osztályfőnöki teendőket is ellátott. Mint osztályfőnök nagy gondot fordított tanítványai nevelésére, sok hátrányos és nehezen nevelhető gyermek járt az osztályába. Szeretettel, odafigyeléssel és jó szervezéssel mindig megoldotta a problémáikat. Munkaközösség-vezetőként segítette kollégái munkáját. Szabadidejében rendszeresen szervezte és részt vett nyári táborokban Zánkán és horgásztáborokban is. Jogutód intézményként a Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Nehéz Istvánnak arany díszoklevelet adományoz, melyet az Egyetem tanévnyitó ünnepségén fog átvenni.

18./ Sáfárné Gilicze Judit Margit

1972-ben szerezte meg óvónői képesítését. 1973-ban felkérték a Bocskai utcai Óvoda vezetésére mely 1974-ben nyitott meg. Négy év kihagyással, nyugdíjazásáig volt az intézmény vezetője. Az óvoda társadalmi összefogással történő kialakításában meghatározó szervezőmunkát végzett. Vezetői tevékenységének fő vezérfonala volt a törvényesség, a tervszerűség, a kiszámíthatóság, a tájékoztatás és az emberség. 2001-ben közoktatási vezető diplomát szerzett. A Bárdos Lajos Vegyes Kar alapító tagja, a Karban végzett művészeti tevékenységével hozzájárult a városi rendezvények színvonalának emeléséhez. Jogutód intézményként a Gál Ferenc Egyetem Pedagógiai Kara Sáfárné Gilicze Judit Margitnak arany díszoklevelet adományozott.

19./ Takács Lászlóné

1972-ben szerezte meg diplomáját a Szarvasi Óvónőképző Intézetben, majd megkezdte óvónői munkáját a Farkas Antal Utcai Tagóvodában, ahol 2009-es nyugdíjazásáig dolgozott. 36 éven át egy összetartó, ambiciózus és kreatív közösségben töltötte tevékeny mindennapjait. 1985-től 90-ig vezetőhelyettesi feladatokat is ellátott. Elhivatottságát jelzi, hogy az óvodapedagógusi szakvizsgát is megszerezte. Jogutód intézményként a Gál Ferenc Egyetem Pedagógiai Kara Takács Lászlónénak arany díszoklevelet adományozott.

20./Törőcsik Zoltán Imréné

1972-ben végzett a Kertészeti Egyetem Kecskeméti Főiskolai Karán üzemmérnökként. 2 évvel később kezdett el dolgozni az FVM ASzK, Szakképző Iskola – Bartha János Kertészeti Szakképző Iskolában először szakoktatóként, majd szaktanárként. 1982-ben újabb diplomát szerzett a gödöllői Agrártudományi Egyetem Tanárképző Intézetben. 1986-tól szakmai igazgatóhelyettesként, majd 1989 és 1994 között igazgatóként dolgozott. 1997-től 2001-ig az iskola javaslatára az Agrárszakoktatási Intézet szaktanácsadója volt.  1997-ben kiegészítő okleveles mérnöki diplomát, majd 2000-ben közoktatási vezető szakképesítést szerzett.  Fő szakterülete a dísznövénytermesztés elmélete és gyakorlata, valamint a parképítés és fenntartás elmélete és gyakorlata volt. Tanulói elé magas követelményeket állított, a gyengébb képességűeket korrepetálással segítette. Jogutód intézményként a Neumann János Egyetem Kertészeti és Vidékfejlesztési Kara Törőcsik Zoltán Imrénének arany díszoklevelet adományozott.

 

PEDAGÓGUS SZOLGÁLATI EMLÉKÉRMEK

A Magyar Köztársaság Emberi Erőforrások Minisztere nyugdíjba vonulása alkalmából Pedagógus Szolgálati Emlékérem elismerést adományozott:

1./ A Szentesi Felsőpárti Óvoda óvodapedagógusa, Juhász-Szabó Istvánné részére

1978-ban érettségizett a csongrádi Batsányi János Szakközépiskolában – óvónői szakon, majd 1981-ben megszerezte óvónői diplomáját a Szarvasi Óvónőképző Főiskolán. 1981-től az akkori Hámán Kató lakótelepi óvodában dolgozott. 40 évet töltött el ebben az óvodában egészen 2022 februárjáig. Derűs kiegyensúlyozott egyénisége jó légkört teremtett a csoportban, és a szülők is szeretettel és bizalommal fordultak felé. Sokszor gazdagította kiváló ötletekkel a csoport és az óvoda tevékenységét. Kreativitása hozzájárult a gyermekek készségének fejlődéséhez. Munkáját a tudatosság, precizitás, gyermekszeretet jellemezte. Nyitott volt az új ismeretek befogadására. Önképzéssel gyarapította szakmai tudását, amelyet mindig megosztott a nevelőtestülettel. Emberi kapcsolataira az empátia, a humor, a segítőkészség volt jellemző. Éveken keresztül a Százszorszép óvoda gyermekvédelmi felelőse volt, amit mindig felelősségteljesen végzett. 40 éves kimagasló pedagógiai munkája elismeréseként nyugdíjba vonulása alkalmából kapja meg a Pedagógus Szolgálati Emlékérmet.

2./ A Szentesi Központi Óvoda óvodapedagógusa, Nagy Ágnes részére

A csongrádi Batsányi János Óvónői Szakközépiskolában érettségizett, majd a Szarvasi Óvónőképző Intézetben 1986-ban óvónői diplomát szerzett. 1982-ben kezdett el dolgozni a Nagymágocsi Óvodában, majd az orosházi Hajnal Utcai Óvodában. 1987-ben került Szentesre az Apponyi téri Tagóvodába, ahol nyugdíjazásáig dolgozott. Az Apponyi Téri Óvodában – a körzet általános vezető helyetteseként dolgozott.  Személyisége optimizmust sugárzott, és azt a bizonyosságot, hogy a nehézségekkel mindig szembe tud nézni. Vezetőként elfogadta az eredményeket, és felelősséget vállalt értük, de nem engedte, hogy az eredmények határozzák meg őt. Folyamatosan bővítette ismereteit, fejlesztette szakmai tudását, számos akkreditált továbbképzésen vett részt. Színvonalas műsorok összeállításával és vezetésével változatossá, élvezetessé tette a mindennapokat, évzáró műsorokat és a „Kultúrkincses Óvoda” egyéb programjait is. 40 éves kimagasló pedagógiai munkája elismeréseként nyugdíjba vonulása alkalmából kapja meg a Pedagógus Szolgálati Emlékérmet.

3./ A Szentesi Központi Óvoda óvodapedagógusa, Roszik Andrásné részére

1986-ban szerezte meg óvónői diplomáját a Szarvasi Óvónőképző Intézetben, de ezt megelőzően már 1982-től el kezdett dolgozni az Apponyi Téri Óvodai Munkáltatói Körzetben, majd későbbi jogutódjában, a Szentesi Központi Óvodában. 1994 óta dolgozik jelenlegi óvodájában, az Apponyi Téri Tagóvodában. Életét, mindennapjait teljes mértékben betöltötte az óvoda, az óvónői szerepvállalás. A megoldásra váró feladatokat, a különböző kihívásokat mindig legjobb tudása szerint oldotta meg. Találékonysága, határozottsága és kitartása sok örömhöz és sikerélményhez segítette munkája során. Hivatásának szeretete, a tanulás és a megújulás iránti vágya arra sarkallta Őt, hogy folyamatosan bővítse ismereteit, fejlessze szakmai tudását, így számos akkreditált továbbképzésen vett részt. 2013-tól intézményvezető-helyetteseként, 2016-tól pedig intézményvezetőként tevékenykedett. A mozgásfejlesztésre és az egészséges életmódra építő óvodai részprogram megvalósítását hatékonyan segítette- különféle családi programok, óvodai rendezvények szervezésében és sikeres lebonyolításában történő aktív szerepvállalással. 40 éves kimagasló pedagógiai munkája elismeréseként nyugdíjba vonulása alkalmából kapja meg a Pedagógus Szolgálati Emlékérmet.

4./ A Szentesi Deák Ferenc Általános Iskola pedagógusa, Nagy Ágnes részére

Általános iskolai tanítói oklevelét a pedagógia-ének szakkollégiumi képzettséggel együtt a Bajai Tanítóképző Főiskolán szerezte meg 1982-ben. Ezt követően a Damjanich János Általános Iskolában kezdett el dolgozni, majd az intézmény bezárását követően a jogutód intézményben, a Szentesi Deák Ferenc Általános Iskolában folytatta. 40 éven át tanította az 1-4. évfolyam tanulóit, és az ének-zene tantárgy oktatását a felső tagozaton. Az ének, nagy hatással volt pedagógusi pályafutására, tagja lett a Szentesi Bárdos Lajos Vegyeskarnak, melynek napjainkban is aktív tagja. Osztályfőnökként irányította, formálta diákjai iskolai tevékenységeit, szervezte a különböző osztályközösségi programokat, kirándulásokat. Éveken keresztül tagja volt az alsó tagozatos munkaközösségnek. Részt vett az iskolai, területi, megyei tanulmányi versenyek lebonyolításában, a beiskolázási programok, szabadidős tevékenységek, pályázati programok megvalósításában. Több továbbképzésen is részt vett, érdeklődött az új, korszerű informatikai eszközök használatára irányuló továbbképzések iránt. 40 éves kimagasló pedagógiai munkája elismeréseként nyugdíjba vonulása alkalmából kapja meg a Pedagógus Szolgálati Emlékérmet.

5./ A Szentesi Deák Ferenc Általános Iskola pedagógusa, Pálfy Zoltánné részére

Általános iskolai tanítói oklevelét a pedagógia-testnevelés szakkollégiumi képzettséggel együtt a Bajai Tanítóképző Főiskolán szerezte meg 1982-ben, majd ezt követően kezdett el dolgozni a Szentesi Deák Ferenc Általános Iskolában, kezdetben a telephelyeken, majd 1986-ban bekerült a főépületbe, és ez az intézmény lett 40 éven keresztül az egyetlen munkahelye. Az 1-4. évfolyamon a tanítást komplex személyiségfejlesztésnek tekintette. Nagy hangsúlyt fektetett a sajátos nevelési igényű és a felzárkóztatásra szoruló tanulók nevelésére-oktatására. Kiemelt figyelmet fordított a matematika tantárgyból tehetséges tanulók tanulmányi versenyekre való felkészítésére. Osztályát felkészítette a Deák-Diák-Show előadásokra is. A szülőkkel együttműködő kapcsolatot alakított ki, így gyermekeikkel kapcsolatos javaslatait elfogadták. Éveken keresztül aktív tagja volt az alsó tagozatos munkaközösségnek. Részt vett az iskolai, területi, megyei tanulmányi versenyek szervezésében, lebonyolításában, a beiskolázási programok, szabadidős tevékenységek, pályázati programok megvalósításában. 40 éves kimagasló pedagógus munkássága elismeréseként nyugdíjba vonulása alkalmából kapja meg a Pedagógus Szolgálati Emlékérmet.

6./ A Szentesi Klauzál Gábor Általános Iskola tanára, Busi Gyöngyi Eszter részére

1976-ban mint képesítés nélküli óvónő kezdett el dolgozni, majd 1980-ban óvónői diplomát szerzett a Szarvasi Tanítóképző Főiskolán. Négy óvodában töltött év után, 1981-ben a szentesi Koszta József Általános Iskolában kezdte tanítói pályafutását, majd 1983-ban tanítói diplomát szerzett a Jászberényi Tanítóképző Főiskolán. 1985-től dolgozik a Szentesi Klauzál Gábor Általános Iskolában, mint alsó tagozatos tanító, osztályfőnök. Munkája során kiemelt fontossággal kezelte az óvoda- iskola átmenet problémamentes segítését. Szívügyének tekintette a hátrányos helyzetű gyermekek felzárkóztatását, mentorálását, a tehetséggondozást, a versenyekre felkészítést, a tanítási órákon kívüli tevékenységek szervezését és lebonyolítását, a szabadidő hasznos eltöltését. Az általa felkészített gyermekek sikeresen szerepeltek a városi, területi és megyei versenyeken. Kiemelkedő munkája elismeréseként 2010-ben, 2014-ben és 2021-ben városi elismerésben részesült. A tanítási órákon megfelelő egyensúlyban alkalmazta a hagyományos és új módszereket, az egyéni és csoportos munkát, a differenciálást. Nagy hangsúlyt fektetett az önképzésre, ezért számos továbbképzésen vett részt. Pedagógusi ars poeticája: a tanító személyisége, megjelenése mindig hiteles példa kell, hogy legyen a gyermekek, a szülők, a kollégák számára. Ennek érdekében nélkülözhetetlen az élethosszig tartó önképzés, az időről időre történő megújulás, a szakmai fejlesztésekkel történő lépéstartás, az elhivatottság. Több mint 40 éves kimagasló pedagógus munkássága elismeréseként nyugdíjba vonulása alkalmából kapja meg a Pedagógus Szolgálati Emlékérmet.

7./ A Szentesi Klauzál Gábor Általános Iskola tanára, Szalai Edit Katalin részére

1982-ben szerzett tanári diplomát, mint orosz-testnevelés szakos tanár. 1985-ig a bajai József Attila Általános Iskolában töltötte pályakezdő éveit, ahol a tanítás mellett úszásoktatással is foglalkozott. Ebben az évben kezdett el dolgozni a Szentesi Klauzál Gábor Általános Iskolában. 28 évig volt idegen nyelvi munkaközösség vezető. 1997-ben a Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán angol nyelvtanári diplomat szerzett. 2000-2006-ig igazgató-helyettes volt, ebben az időszakban szerzett közoktatási vezető pedagógus szakvizsgát, továbbá a Budapesti Kommunikációs Főiskola által szervezett tanfolyamon projektvezetői ismeretekre tett szert, mely nagymértékben segítette az Európai Uniós és a hazai pályázatok megírásában és megvalósításában. Kiterjedt pályázati munkájának köszönhetően elmondható, hogy a Klauzál Gábor Általános Iskola a város egyik legjobban felszerelt iskolájává vált. Hét uniós pályázat megírója, projektmenedzsere vagy szakmai vezetője volt.  2000-2003-ig szervezte az intézmény nemzetközi kapcsolatait a SOCRATES program által. 2003-2009-ig pályázat útján hozta létre a városi Forrás idegen nyelvi könyvtárat.  Mindig fontos volt számára a tehetséggondozás, így tanítványai eredményesen szerepeltek a különböző országos és területi angol nyelvi versenyeken. Atlétika és kézilabda sportágakban diákjai rendszeresen bejutottak a megyei diákolimpiára. 1998-ban tanácsosi, 2006-ban főtanácsosi címben részesült. 40 éves kimagasló pedagógus munkássága elismeréseként nyugdíjba vonulása alkalmából kapja meg a Pedagógus Szolgálati Emlékérmet.

8./ A Szentesi Koszta József Általános Iskola tanára, Erdészné Kulman Mária részére

Történelem szakos tanárként gyermekek generációit nevelte, tanította a magyar és egyetemes történelem megértésére. Hon- és népismeret órákon a helyi közösség fontosságára és helyi értékek ismeretére hívta fel a figyelmet. Nagy tudású pedagógus, aki nem csak szaktanárként, hanem osztályfőnökként is sokat tett tanítványai érdekében. Szakmai elhivatottságát jól jelzi, hogy folyamatosan képezte magát, fejlesztette kompetenciáit. Tanóráin rendszeresen él az IKT eszközök kínálta lehetőségekkel, ezzel is felkeltve tanítványai érdeklődését. Nagy hangsúlyt helyezett mind a tehetséges, mind a sajátos nevelési igényű tanulók oktatására. Tantestülete aktív tagja, akire mindig lehet számítani. Tanítványaival rendszeresen szerepelt versenyeken, ahol nagyon szép eredményeket ért el. 40 éves kimagasló pedagógus munkássága elismeréseként nyugdíjba vonulása alkalmából kapja meg a Pedagógus Szolgálati Emlékérmet.

9./ A Szentesi Koszta József Általános Iskola tanára, Szólláthné Sárközi Sarolta részére

1984-ben szerzett matematika-kémia szakos diplomát a szegedi Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán. 1981-től 2020-ig dolgozott a Szentesi Koszta József Altalános Iskolában napközis nevelőként, majd matematika-kémia-technika szakos tanárként. Területi technikai munkaközösség- vezetőként több hangulatos technika verseny szervezője volt. Szervezői munkájának köszönhetően sok éven keresztül intézménye rendezte a megyei technika és életvitel versenyeket, melyre magas szinten készítette fel tanítványait. Ezeken a csapatversenyeken nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy együttműködjenek a csapatok. Közlekedési versenyeken szervezőként és felkészítőként aktívan részt vett. 2016-ban „Kiemelkedő pedagógiai munkáért” elismerésben részesült a Szentesi Tankerülettől. Több évtizeden keresztül osztályfőnöki feladatot is ellátott. Derűs, segítőkész személyisége a kollégákkal és a tanítványaival való jó kapcsolatát is meghatározta.

Iskolai rendezvények szervezésében, lebonyolításában mindig számíthattak fiatalos lendületére. Nagy gondot fordított tanítványai eredményes felzárkóztatására és a tehetséggondozásra is. Szakmai fejlődése érdekében folyamatosan részt vett továbbképzéseken. 2007ben gyermek-, ifjúság és családvédelem témakörben szakvizsgát szerzett. Nyugdíjba vonulásáig nagy szociális érzékenységgel látta el az iskola ifjúságvédelmi teendőit. 40 éves kimagasló pedagógus munkássága elismeréseként nyugdíjba vonulása alkalmából kapja meg a Pedagógus Szolgálati Emlékérmet.

 

VÁROSI ELISMERÉSEK ÁTADÁSA

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a 251/2009.(XI.27.) Kt. számú határozatával megalapította a “Tehetséggondozás területén végzett kiemelkedő munkásságért” elismerést, melyet 2022-ben Tóthné Hlavács Mária, a Szentesi Koszta József Általános Iskola pedagógusának, és Kocsis Györgyi, a Szentesi Lajtha László Alapfokú Művészeti Iskola zeneismereti tanszakvezetőjének adományozott.

1./ Tóthné Hlavács Mária

1995 óta a Szentesi Koszta József Általános Iskola nevelőtestületének tagja, magyar nyelv és irodalmat, illetve az angol nyelvet tanít. Munkáját kiemelkedő szakmai felkészültség és gazdag módszertani ismeret jellemzi. Folyamatos önképzéssel és sok-sok továbbképző tanfolyam elvégzésével gazdagította pedagógiai ismereteit.  Kezdeményezője volt az intézményben a humán tagozat, később magyar nívó csoportos oktatás bevezetésének. A tehetséges diákok fejlesztésére minden lehetőséget megragad. Személyisége közvetlen, határozott, ugyanakkor mindig nyugalmat teremt. A tanulmányi versenyeken nagy számban vesznek részt diákjai. A versenyekre felkészítést folyamatos tevékenységként végzi. Tanítványai magasan az országos átlag fölött teljesítenek az országos szövegértési kompetenciamérésben, illetve a központi felvételin. Nagy számban jelentkeznek és nyernek felvételt humán irányultságú, neves gimnáziumokba, ahol mintaszerűen megállják helyüket. Tanulói számtalan megyei, országos és Kárpát-medencei anyanyelvi versenyek kiváló eredményeit tudhatják maguknak.

1./ Kocsis Györgyi

25 éve a Szentesi Lajtha László Alapfokú Művészeti Iskola szolfézs tanára.  A zeneismereti tanszak pedagógusaként került az iskolába, melynek később vezetője lett. A zeneovi foglalkozás immáron húsz éve nevéhez köthető. A zenei pályára készülő növendékek elméleti felkészítését minden évben magas szakmai színvonalon biztosítja. A szolfézs kötelező tárgyat a gyermekek figyelmét fenntartó, kreatív, mindig megújuló módon oktatja, melynek egyik kiemelkedő eredménye a „Hangrend”módszer, melyet Miskuné Farkas Szilviával, a Pedagógiai Szakszolgálat gyógypedagógusával dolgoztak ki. A módszer már országosan elismert. Kiemelkedő képességű tanítványaival résztvevői voltak területi és országos megmérettetéseknek- Országos Kodály- és Lajtha Verseny-, ahol kivétel nélkül szép sikereket értek el. Magas szintű szakmai munkája mellett a Szent Anna Templom Szkólájának másodkarnagya.

A 24/2015. (X.12.) számú önkormányzati rendelet alapján a 2022. évi Pedagógusnap alkalmából

 

„Kiemelkedő pedagógiai munkájáért” kitüntetésben részesülnek az alábbi pedagógusok:

1./ Szentesi Felsőpárti Óvoda – Fazekas Ágnes

A Rákóczi Utcai Óvoda nevelőtestületének kedvelt, megbecsült tagja. Barátságos, segítőkész, sokoldalú egyéniség. Mindig fontos volt számára az önképzés, ezért az évek során folyamatosan tanfolyamokat végzett. Óvodai és városi rendezvények szervezője, segítője. Kihasználja a gyermekek személyiségének harmonikus, személyre szabott fejlesztési lehetőségeit, az egyéni képességek nagyfokú figyelembevételével.

2./ Szentesi Központi Óvoda – Gémesné Gajda Sarolta

Szakmájában elhivatott, gyermekszerető, előrelátó. Pedagógiai kommunikációjából jól látható a pedagógus szakma szeretete, alapos ismerete és élettapasztalata. Munkahelyi kapcsolatai a kölcsönös bizalomra és tiszteletre épülnek. Innovatív személyiség, aki folyamatosan keresi a kihívásokat. Szakmai munkájában elkötelezett a vegyes életkorú gyermekek együttnevelésében. Önképzés és szervezett továbbképzések útján gazdagítja pedagógiai ismereteit.

3./ Szentesi Deák Ferenc Általános IskolaSzécsényiné Kozák Anita

Osztályfőnökként színes, és gazdag tanórán kívüli programokat szervez tanítványainak, a szabadidő hasznos eltöltése érdekében. Munkáját a kiemelkedő szakértelem, határozottság és a fejlesztő jellegű, pozitív hozzáállás jellemzi. Aktív tagja az alsó tagozatos munkaközösségnek, tevékenyen vesz részt az iskolai programok szervezésében, megvalósításában.

4./ Szentesi Klauzál Gábor Általános Iskola – Őze Tímea

Hosszú évek óta intézményvezető-helyettes. Tevékenysége mindig precíz, pontos. Kitalálója és megvalósítója az intézmény speciális beiskolázási programjának, mely nagyon népszerű a tanulók és szülők körében is. Kezdeményezője a „városi beiskolázási kerekasztalnak”, melynek célja, hogy az általános iskolák és középiskolák között élő, valódi kapcsolat alakuljon ki a sikeres életutak megvalósítása érdekében.

5./ Szentesi Koszta József Általános Iskola – Oltyán Gyula

1998 óta dolgozik tanítóként, az 1-4 osztályokban úszásoktató is. Kiemelten foglalkoztatja a gondolkodás fejlesztése a mozgáson keresztül, és az életkori sajátosságoknak megfelelő mozgás és szellemi képesség fejlesztése. Keresi azokat a módszereket, lehetőségeket, amelyek segítenek a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekek problémáinak megoldásában. Tanítványai matematika, környezetismeret, rajz, és sportok területén igen szép eredményeket érnek el. A sport szeretetére tanítja diákjait, akik vízilabda bajnokságokon is nagyon szépen szerepelnek.

6./ Kiss Bálint Református Általános Iskola – Szabóné Vanó Éva

Innovatív pedagógus, az ő vezetésével alakult meg a Média szakkör, melynek eredménye a negyedévente megjelenő Szemfüles című kiadvány. Ebben az iskola életével kapcsolatos események, írások mellett rejtvények, ismeretterjesztő információk, városi programok ajánlói is megjelennek. Szerkesztője volt a Kiss Bálint Református Általános Iskola két évkönyvének is, melyek Krónikás könyv (2003) és Húsz-év-könyv (2013) címmel jelentek meg. Ezek a kiadványok Szentes város népszerűsítését is szolgálják.

7./ Szent Erzsébet Katolikus Általános Iskola és Óvoda – Máthé Éva

33 éve az iskola pedagógusa. Lelkiismeretes, szilárd jellemű pedagógus, aki törekszik arra, hogy minden tanulója a képességeinek megfelelő eredményeket érje el. Diákjainak felkészítését a tanórai keretek mellett délutáni foglalkozások keretében, sőt szabadidejében is gyakorolja. Nevelőmunkájának alapját a gyermekszeretet, a felelősségérzet és magas szintű pedagógiai-szakmai felkészültség jellemzi.

8./ Szentesi Lajtha László Alapfokú Művészeti Iskola – Andor Csilla

2009 óta tanít az intézményben, annak elismert, lelkiismeretes pedagógusa.  Karizmatikus személyiségével nemcsak oktatja, de neveli is növendékeit, akik felnéznek rá, példaként követik. Tanítványaival rendszeres résztvevői területi és országos megmérettetéseknek, ahol kivétel nélkül szép sikereket érnek el. Magas szintű szakmai munkája mellett, Szentes város kulturális életében is jelen van növendékeivel és kamaracsoportjaival.

9./ Horváth Mihály Gimnázium – Mészáros László

1984-ben szerzett matematika-kémia szakos tanári diplomát a Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán, majd 1989-ben kémia szakon egyetemi diplomát a Kossuth Lajos Tudományegyetemen. A diploma megszerzése után a Petőfi Sándor Általános Iskolában kezdett dolgozni, melynek 1990-től igazgatóhelyettese, majd 2001-től az iskola 2011-ben való megszüntetéséig igazgatója volt. Ezután két éven át a Klauzál Gábor Általános Iskola igazgatóhelyetteseként tevékenykedett, majd 2013-től napjainkig a Horváth Mihály Gimnázium igazgatóhelyettesi feladatait látja el.

10./ Hódmezővásárhelyi SZC Szentesi Boros Sámuel Technikum – Szigetiné Mészáros Zsuzsanna

Az oktatói testület aktív tagja, osztályfőnökként, munkaközösség-vezetőként, szakmai programok szervezőjeként, versenyfelkészítőként kapcsolódik be az iskolai munkába, segíti az iskola beiskolázási tevékenységét mind belső, mind külső helyszíneken. Diákjai a versenyeken jó eredményeket érnek el. A szaktárgyi ismeretek átadása mellett hangsúlyt helyez a közösségépítésre, a nehéz körülmények közül jövő, hátrányos helyzetű gyerekek nevelésére, felzárkóztatására.

11./ Hódmezővásárhelyi SZC Szentesi Zsoldos Ferenc Technikum – Madácsy Ágota

Kiemelkedő pedagógiai munkát végez.  Az Intézmény mentora a Honvéd Kadét Programban. A Honvédelmi és Sportszövetség által kiírt pályázatok szervezője és megvalósítója. A tanítványaival rendszeresen, eredményesen vett részt honvédelmi versenyeken, öregbítve az intézmény és a város hírnevét.

12./ Hódmezvásárhelyi SZC Szentesi Pollák Antal Technikum – Molnár Norbert

Oktatói munkáját nagyban meghatározza korábbi katonai pályája. Óráit következetes fegyelem jellemzi. Elhivatott, lelkiismeretes oktató, a versenyekre és a vizsgákra való felkészítést példaértékűen végzi. A szakmai munkaközösség vezetőjeként precízen irányítja a szakmai tantárgyakat oktatók munkáját. Alapos szaktudása, felkészültsége, illetve a komoly felszín alól előbukkanó humora mind az oktatók, mind diákjai körében népszerűvé teszi.

13./ Alföldi ASzC Bartha János Kertészeti Technikum és Szakképző Iskola – Szél Anita

Fiatalos lendületével könnyen magával ragadja a diákokat, ezáltal azok motiválása és érdeklődésük felkeltése nem jelent problémát számára. Nagy szerepet játszik a tanulók közvetlen környezetükkel szembeni érzékenyítés kialakításában, tudatos és esztétikus gondolkodás kialakításában. Nagy hangsúlyt fektet a diákokban kialakuló alázat erősítésében környezettel és természettel szemben, föld szeretetével és a közösségi koherencia kialakításában.

14./ Csongrád-Csanád Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Szentesi Tagintézménye – Váczi Zsoltné

15 éve dolgozik az intézményben. Értelmi- és tanulásban akadályozott, valamint autizmus spektrum zavar szakos gyógypedagógiai tanárként 1-23 éves korig fejleszti, támogatja a rászoruló gyermekeket és aktívan segíti családjaikat. Igazi csapatjátékos, tudását, ötleteit megosztja kollégáival, a pedagógusoknak és szülőknek rendszeresen tart fórumokat, szakmai tanácsadást. Munkája kiemelkedő mind a precizitást, mind a szakmai elkötelezettséget tekintve.

15./ Kozmutza Flóra Általános Iskola és Szakiskola Rigó Alajos Általános Iskola és Óvoda – Rozmanné Szarka Katalin

Több évtizede az intézmény dolgozója. A Bárdos Lajos vegyeskar tagja, a helyi népdalkör vezetője. Több városi és területi rendezvényen, kulturális programon, versenyen és előadáson vett részt, a rábízott gyermekeket lelkiismeretesen készítette fel a versenyekre, megemlékezésekre. Fáradhatatlan energiájával, kimagasló szakmai munkájával, megnyerő személyiségével ismert és elismert tagja az intézménynek.

MINISZTER ELISMERŐ OKLEVÉL

Az Emberi Erőforrások Minisztere kiemelkedő szakmai tevékenysége elismeréseként Elismerő Oklevelet adományozott a Szentesi Koszta József Általános Iskola pedagógusainak: 

1./ Csorba Ildikó

 

  •  éve formálja személyiségével és tudásával az iskola tanulóinak gondolkodását, segíti őket emberré formálódó útjukon, könyvtáros tanár és drámapedagógus tevékenységével. Több iskolai rendezvény és programsorozat megálmodója, szervezője és lebonyolítója. Tanítványait képzőművészeti, alkotó tevékenységekben is segíti, műveikkel kiváló eredményeket érnek el pályázatokon. Lelkesedése, motiváltsága, elkötelezettsége példaértékű kollégái számára is.

2./ Fekete Zoltán István

Közel 40 éve végzi pedagógus munkáját nagy elhivatottsággal, a természettudományi munkaközösség meghatározó egyéniségeként. Tehetséggondozó munkája eredményeként tanítványai számtalan kiemelkedő eredményt értek el a városi, megyei és országos tanulmányi versenyeken. Több, mint egy évtizeden keresztül szervezte az iskola vándortáborait, biológia és természetvédelmi ismereteit átadva a táborozóknak.

3./ Lucza László

1996-ban végzett matematika-technika szakos tanárként, majd számítástechnika szakos tanári oklevelet szerzett. 2000-től az intézmény pedagógusa. 2000- 2021-ig járási számítástechnika munkaközösségvezető volt. Számos szakmai programot és versenyt szervezett. 2014-ben közreműködött abban, hogy az iskola Tehetségponttá, majd 2015 őszére Kiválóan Akkreditált Tehetségponttá váljon. A tanfolyamokon és az önképzéssel szerzett ismereteit szívesen adja tovább kollégáinak.

4./ Olsákné Kóczán Gabriella

38 éve dolgozik az intézményben, mint magyar nyelv és irodalom szakos tanár. 16 éven keresztül látta el az alsós humán munkaközösség-vezetői feladatokat. Az anyanyelvi tárgyak mellett mindig közel álltak hozzá a művészeti területek, mindig fontosnak tartotta a gyerekek képzőművészeti nevelését. Az évek alatt több új tanítási módszer bevezetésében vett részt.

5./ Seres Katalin Andrea

31 éve dolgozik az intézményben, matematikát, készségtárgyakat, és informatikát tanít az alsó tagozatos osztályokban. Folyamatosan részt vett továbbképzéseken. Fontosnak tartja a tehetségfejlesztést, így tanulói sikeresen szerepelnek városi, megyei és országos versenyeken. A Curie Alapítványnak területvezetője, feladata a területi verseny szervezése, lebonyolítása, a feladatok javítása. Az alsós matematika munkaközösség vezetője.

„Kiss Bálint pedagógus díj” ÁTADÁSA

1./ Csó Jánosné 2007 óta aktív tagja az intézménynek. Fejlesztő pedagógusként játékos módszerekkel segíti a lassabban haladó tanulókat. Sokoldalú személyiség, osztályfőnök, a modulheteken a tanulásmódszertan az ő területe. Újításként vezette be az iskolában a Kemence Klub foglalkozást. Itt az érdeklődő tanulók -lányok és fiúk egyaránt- a sütés-főzés rejtelmeibe kaphatnak bepillantást, egyszerűen és gyorsan elkészíthető ételeket ismerhetnek meg, és készíthetnek el maguk is. A közösségformálás, a kreativitásfejlesztés és a gyakorlatiasság erősítésének remek színtere ez a Klub.

2./ Szöllősi-Lukács Adrienn 2005 óra tagja a intézmény tantestületének, az alsós magyar munkaközösség vezetője. Munkáját nagyfokú hivatásszeretet és gyermekközpontúság jellemzi. Az intézmény számos programjának szervezője és lebonyolítója, iskolai és területi versenyek háziasszonya. Az iskolai pedagógus énekkar és a Bárdos Lajos Vegyeskar aktív tagja. Fontosnak tartja az önképzést, az új pedagógiai módszerek kipróbálását.

 

Szakszervezeti kitüntetések átadása

 

Eötvös József Emlékérmet kap

Csorba Ildikó a Szentesi Koszta József Általános Iskola pedagógusa az Eötvös József Emlékérem bronz fokozatát kapja.

Dóczi Gáborné a Petőfi Sándor Általános Iskola nyugalmazott igazgatója az Eötvös József Emlékérem bronz fokozatát kapja.

Előző cikkRégészet napja a múzeumban…
Következő cikkPedagógusnapi elismerések…