Kezdőlap Hírek Térség Megnyílt a szentesi Kormányablak…

Megnyílt a szentesi Kormányablak…

41

http://www.szentesinfo.hu/mozaik/2015/10/korma.htm
Több mint 400 féle ügyben fordulhatnak az állampolgárok a járási ügyfélszolgálathoz

Teljes körűen akadálymentesített, okmányirodai szolgáltatásokkal is rendelkező kormányablak kezdte meg működését október 7-én, szerdán Szentesen, a Városháza épületében lévő Járási Hivatalban. Az új ügyfélszolgálaton 11 munkaállomást alakítottak ki, ahol több mint 400 féle ügykörben várja az állampolgárokat a hivatal 13, magasan képzett munkatársa. A megye nyolcadik új típusú kormányablakát dr. Kovács Zoltán, a Miniszterelnökség terülteti közigazgatásért felelős államtitkára adta át október 7-én, szerdán, 14:00 órakor. (Szentes, Kossuth tér 6.)

Az okmányirodai szolgáltatásokkal is rendelkező ügyfélszolgálat építészeti, technikai kialakítására hazai és uniós forrás biztosított fedezetet, mintegy 78 millió forint értékben. Az év végégig 100 új típusú kormányablak átadását tervezi a Miniszterelnökség, ezek közé tartozik a Szentes Járási Hivatali is. A Kormányablak Program eredményeképpen az idei év végére az országban összesen 278 helyszínen lesz elérhető az egy helyen történő ügyintézés.

Az ünnepélyes átadáson az államtitkár úr mellett dr. Juhász Tünde megyei kormánymegbízott, Farkas Sándor, a térség országgyűlési képviselője és Szirbik Imre, Szentes polgármestere kötötte össze a nemzeti és a város világoskék színű szalagjait, ezzel szimbolizálva, hogy az új iroda összeköt minket, mint hogy szétválasztana.

Dr. Jelenfi Anna a megnyíló Kormányablak első ügyfele emléklapot kapott dr. Juhász Tünde megyei kormánymegbízottól.

A Csongrád Megyei Kormányhivatal még 2013-ban nyert 390 millió forint uniós támogatást a TIOP – 3.3.1/A-12/2 – „A közszolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférés megteremtése: akadálymentesítés” című pályázat keretében. A megyében összesen 11 helyszínen valósul meg kormányablak ennek köszönhetően.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az állampolgároknak nem kell különböző nyitva tartási rend szerint működő, más-más helyszínen lévő irodákba menniük ahhoz, hogy olyan ügyeket intézhessenek, mint például a személyi okmányok, a gépjárművekkel kapcsolatos ügyek, a szociális és családügyek, az egyéni vállalkozásokkal kapcsolatos ügyintézés vagy a TAJ és EU kártya igénylése. A Kormányablakban az állampolgár egyszerre elintézheti, elindíthatja mindezt, fejlett informatikai ellátottsággal, ügyfélbarát nyitva tartási időben, modern környezetben.

Az ügyfelek fogadására szolgáló terek teljes körűen akadálymentesek, fizikai és infokommunikációs szempontból is alkalmasak arra, hogy fogyatékos személyek, mozgásukban vagy kommunikációjukban akadályozott emberek, illetve babakocsival érkezők is egyenlő eséllyel hozzáférhessenek a közszolgáltatásokhoz.








Forrás