http://www.szentesinfo.hu/mozaik/2015/9/wd.htm
A Waldorf-pedagógia egy emberközpontú pedagógiai megközelítés, mely az osztrák Rudolf Steiner oktatási filozófiáján alapul.
A módszer három fő szakaszt különböztet meg a gyermekek fejlődésében. A nevelés a gyermek korai éveiben a praktikus, gyakorlati tevékenységekre és a kreatív játékot támogató környezet biztosítására fókuszál.
Az általános iskolában a hangsúly a tanulók művészi kifejezőképességének és szociális képességének fejlesztésére tolódik, fejlesztve a megértés analitikus és kreatív módjait. A középiskolában a kritikai gondolkodásra és az idealizmus elősegítésére koncentrálnak. Az egész megközelítés hangsúlyozza a fantázia szerepét a tanulásban, és fontosságot tulajdonít a szellemi, gyakorlati és művészeti elemek integrálásának.
2015. szeptember 12-én a Waldorf-pedagógia iránt érdeklődőket várták a Dózsa ház Közösségi Térbe, ahol megismerkedhettek azzal a kezdeményezéssel, miszerint Szentesen is létesülne egy ezzel a pedagógiával foglalkozó hely.
A szervezés az elején van, de ez a találkozás megerősítette a szervezőket, hogy érdeklődnek a szentesiek a Waldorf pedagógia iránt. Elsőként az akarat kell, utána lehet tovább lépni – hallhattuk a tájékoztatón.